fredag 3 juli 2009

NQT

Det var ett tag sedan sist, men bättre sent än aldrig!
Nu är den stora, underbara kvilt-träffen NQT förbi för ett bra tag sedan, men alla glada minnen och hundratals bilder finns ju kvar!

Det finns fortfarande utställningar i flera av Göteborgs muséer, men dem sparar jag till senare i sommar. Sparar man lite av godsakerna, så man har hela sommaren att se fram emot.

Tack till alla som gjorde det möjligt för mig att få vara med och att få se allt detta fina.

Jag var alltså med på ett hörn, hade sju arbeten utställda på Lapphexornas Allégården. Jättekul! Här visar jag dem. Tyvärr var fotoförhållandena inte de bästa alla gånger p g a gulaktigt lysrörsljus...
Detta stora täcke med namnet Våtmark, hängde i aulan till övre gallerian

Stjärntäcket hängde i övre gallerian

Denna tygmosaik är en övning med ett s.k. charm pack, d v s tygbitar på 5" x 5". Den hängde i Cafeterian.

Rosentäcket med tekniken föränderlig 9-ruta hängde i aulan vid ingången. Den hade fått passande sällskap av blommor i samma färg!

Lapphexorna har i många år sytt s.k. pyttetäcken till Mölndals Sjukhus Neonatalavdelning. Till NQT hade vi sytt ihop över 80 täcken som sedan lämnades över till avdelningsföreståndaren. Två av mina fanns också med.

Vi hade också en utmaning inför NQT att sy en kudda av randigt/rutigt eller jeanstyg. Här är en del av resultatet!

T o m toalettfönstret var ett "lapptäcke" av ljus! Vackert!

1 kommentar: