fredag 18 december 2009

Marrakech

Här är mitt nyaste större jobb! Ett täcke i lysande kryddfärger, inspirerat av kryddbazarerna i Marrakech! Min son önskade sig ett sådant täcke i julklapp.
Han vill hänga det på väggen för att ge färg i sin annars sparsmakade lägenhet.
Här visar jag det på mina gråa bohusklippor som just har fått en aning snö i skrevorna.

Synd att det var en grå dag så att solen inte glittrar i guldtrådarna, som täcket är kviltat med.

Bilderna som inspirerade till detta täcke, en kryddbazar i Marrakesh:

S.k. souk-blankets, någon tyghandlares högar.

5 kommentarer:

  1. Va duktig du är. Vilka jättefina lapptäcken du gjort! Jag har själv hållt på en del men det var länge sedan.Jag får helt klart inspiration av sådana fina bloggar.. Agneta

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra lapptäcken du gjort! Funderar på att gå en kurs i lappteknik. Nu är jag ju pensionär, så tid har jag, hoppas jag inte är för gammal att lära mig.
    Christina

    SvaraRadera
  3. Nejdå, det är hur lätt som helst! Passa på att gå på kurs om du har möjlighet!! Du komemr säkert att fastna!

    SvaraRadera
  4. Man blir så glad av att se ditt Marrakech-täcke, Sylvia! Härliga färger och vackert koordinerat ger mönstret liv. Täcket lyser som en sol.
    Anita

    SvaraRadera
  5. Ett otroligt vackert och välgjort täcke! Vilken underbar gåva till din son!
    Birgitta i Leksand

    SvaraRadera