tisdag 1 mars 2016

Små plagg

Det finns inte mycket som är så roligt att sy än små, små plagg till barnbarnen! Nu när jag är pensionär så har jag tid också, då blir det ett o annat plagg gjort. Det är ju förstås så att barn växer fort och kläderna hinns inte bli utslitna innan de redan är för små. Då är det kul att det finns nästa barn som kan ärva dem! Här visar jag ett urval av sådant jag sytt den senaste tiden.

Först en stranddräkt  i femtitalsstil, en sådan hade jag själv som barn!

Många av kläderna är sydda med tanke på de roliga trikåtygerna som numera finns
Lite konstigt tyg med fågelholkar både upp o ner!
Tigertröja!
Älvor på klänningen
Bildräkt att sova i kanske
Häftiga graffiti-leggins
Siiri i gungan! 
Isbjörnar 
Till en blivande sjuksköterska kanske
Piratpyjamas!
Påskklänning
Djungeldräkt
Zebra-dräkter till två småtjejer. 

Pyjamas att drömma om moln och stjärnor i! 
En till klänning och byxa i 50-talsstil! I bomullstyg med applikation. 
Ute-dress till en liten tuffing
Till små "sjömän" och -tjejer!

 Snurrkjol ska det vara!! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar