måndag 12 november 2012

Småpyssel

Så här på höstkanten är det inte så många härliga dagar att vara ute, så det blir lite mer innepyssel under helgerna.
Jag älskar att rota i lapplådan för att hitta småbitar och pyssla ihop något vackert av.
Jag blir så kreativ av just småbitar. Har man en stor tygbit så nänns man knappt sätta saxen i den, men med småbitar är det en annan sak, de är ju redan klippta och bara väntar på att bli hopsatta till något användbart.
Det här med färgerna är viktigt för mig, jag är nästan övernitisk när det gäller nyanser. Passar inte färgerna så tappar jag lätt suget tills jag hittar just den tygbiten som passar!
Här på stolen ses en kudde gjort av Ljungbergs härliga tyg med sniglar/snäckor! Den har fått sällskap av enfärgade tyger i just rätt färg. Och stolen den ligger på passar ju också! För att inte tala om benved-busken bakom med höstfärgade blad i just rätt nyans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar